akademy of thinker
ilk ders..donemin yılın alt başlıkları..
oku: aşırı okumak adamı fazla yemek yiyen adamın obez olması gibi obez yapar..şişkin kafaya neden olabilir. okumada ölçülü olmak gerekir..okumanın anlamak niyetiyle yapılması okumadan sağlanacak faydanın maksimum hale gelmesini sağlar..yoksa sınav geçmek hava atmak caka satmak gibi niyetlerle okumak okunandan faydasız olanı almak manasına gelir.
düşün: düşünmek sorumlukluğu artıran çok ciddi bir ameldir..düşünmede de okuma da olduğu gibi ölçülü olmak gerekir..düşünen bir adamın başına görünür görünmez bir sürü engel çıkabilir. bilhassa içinde yaşanılan toplumun ortak haleti ruhiyesi ve ahlakıyla mücadele etmek gerekebilir.
anla: anlamak için sarfedilen çabayıda fazla zorlamamak gerekir..gerçekten anlamak niyetiyle üç kez uğraşılmasına rağmen anlaşılamıyorsa fazla zorlamamak gerekir..zira insanlardan çoğu aydın bile olsa saçmalığı mantıksızlığı anlaşılamaz olmayı tercih etmiş olabilir..hakikatler açık seçik apaçık kolay anlaşılırdır fakat çok derindir ve uygulaması esnasında derinliği daha iyi anlaşılır. zor anlaşılmakla övünen ne aydına ne filozofa ne mütefekkirim diyene fazla kulak asılmaması adamı bir sürü zahmetten kurtarır.
yorumla: yorum sizin tüm insani niteliklerini kullanarak anlam verme değer verme kavrama işidir. yorumlarken adaletli merhametli yapıcı eleştirel çözüm odaklı olmanız sizin tercihinizdir..
ahlakına göre bir yere koy: ahlak kişinin kendisi için seçip beğendiği şahsi ideolojisidir..inşa edilir bir şeydir..nereden ne aldın nereye koydun nasıl bir bina eser ortaya koydun hep ahlakla ilişkilidir. örneğin "insanların çoğu aşktan anlamaz." sözünü "aşkta neymiş""aşk yalan abi", "aşkı yaşamıycanda ne yaşıyacan" gibi sozler ahlaki tutumdur kişinin davranışı etkiler. bunlardan "aşkı yaşamıycanda neyi yaşıyacan abi" diyen bize gore güzel bir ahlaki tutumu benimsemiştir, bu tutumuda büyük ihtimalle uygulamada da gorülecektir.
eyleme geçir: doğrusu hem iç hem dış işçilikte uygulama amel olmassa yapılı binada kimse yaşamıyor demektir. güzel ama boş bir ev bir işe yaramaz.
neticelendir: eyleme geçirilen tutumun neticeye yürümesi gerekir..evde mutlu bir yuva mutlu bir aile..mutlu çocuklar..torunlar..gibi..bu kısım masalın sonu olması hasebiyle mutluluğu yaşamak ve yaşatmak kısmı kişinin kendine kalmış mahrem bir alandır..aşkında mutluluğunda sonu yoktur.
.
- oku
- düşün
- anla
- yorumla
- ahlakına gore bir yere koy
- eyleme geçir
- neticelendir..
oku: aşırı okumak adamı fazla yemek yiyen adamın obez olması gibi obez yapar..şişkin kafaya neden olabilir. okumada ölçülü olmak gerekir..okumanın anlamak niyetiyle yapılması okumadan sağlanacak faydanın maksimum hale gelmesini sağlar..yoksa sınav geçmek hava atmak caka satmak gibi niyetlerle okumak okunandan faydasız olanı almak manasına gelir.
düşün: düşünmek sorumlukluğu artıran çok ciddi bir ameldir..düşünmede de okuma da olduğu gibi ölçülü olmak gerekir..düşünen bir adamın başına görünür görünmez bir sürü engel çıkabilir. bilhassa içinde yaşanılan toplumun ortak haleti ruhiyesi ve ahlakıyla mücadele etmek gerekebilir.
anla: anlamak için sarfedilen çabayıda fazla zorlamamak gerekir..gerçekten anlamak niyetiyle üç kez uğraşılmasına rağmen anlaşılamıyorsa fazla zorlamamak gerekir..zira insanlardan çoğu aydın bile olsa saçmalığı mantıksızlığı anlaşılamaz olmayı tercih etmiş olabilir..hakikatler açık seçik apaçık kolay anlaşılırdır fakat çok derindir ve uygulaması esnasında derinliği daha iyi anlaşılır. zor anlaşılmakla övünen ne aydına ne filozofa ne mütefekkirim diyene fazla kulak asılmaması adamı bir sürü zahmetten kurtarır.
yorumla: yorum sizin tüm insani niteliklerini kullanarak anlam verme değer verme kavrama işidir. yorumlarken adaletli merhametli yapıcı eleştirel çözüm odaklı olmanız sizin tercihinizdir..
ahlakına göre bir yere koy: ahlak kişinin kendisi için seçip beğendiği şahsi ideolojisidir..inşa edilir bir şeydir..nereden ne aldın nereye koydun nasıl bir bina eser ortaya koydun hep ahlakla ilişkilidir. örneğin "insanların çoğu aşktan anlamaz." sözünü "aşkta neymiş""aşk yalan abi", "aşkı yaşamıycanda ne yaşıyacan" gibi sozler ahlaki tutumdur kişinin davranışı etkiler. bunlardan "aşkı yaşamıycanda neyi yaşıyacan abi" diyen bize gore güzel bir ahlaki tutumu benimsemiştir, bu tutumuda büyük ihtimalle uygulamada da gorülecektir.
eyleme geçir: doğrusu hem iç hem dış işçilikte uygulama amel olmassa yapılı binada kimse yaşamıyor demektir. güzel ama boş bir ev bir işe yaramaz.
neticelendir: eyleme geçirilen tutumun neticeye yürümesi gerekir..evde mutlu bir yuva mutlu bir aile..mutlu çocuklar..torunlar..gibi..bu kısım masalın sonu olması hasebiyle mutluluğu yaşamak ve yaşatmak kısmı kişinin kendine kalmış mahrem bir alandır..aşkında mutluluğunda sonu yoktur.
.
Yorumlar
Yorum Gönder